martes, 2 de agosto de 2011

Crònica descans a Santiago - Dies 1 i 2 d'agost

SANTIAGO HA IL·LUMINAT EL CEL....VULL TORNAR A LA REALITAT!!

Aquesta crònica solsalment explicaré a grans trets el que ha succeït concretament avui, ja que ahir va ser dia festiu on tots els companys amb qui hem fet el camino ens hem reunit per celebrar a lo grande la Gran conquesta que és arribar a Santiago de Compostela finalitzant així per la majoria el Camino. Crec que no hi ha un moment que pugui destacar ja que tot ha anat in-crecendo i només vull explicar la meva emoció que he tingut durant el dia d'avui.

Abans de tot, aquesta tarda ens ha fet molt tristos la marxa de tots els companys, que tant hem passat aquests últims dies. No voldría destacar a ningú, tothom té un valor molt especial. Jo personament no crec gaire en el destí pero les coses venen per algún motiu i crec que s'ha produït una màgia magnífica entre tots, inborrable. Gràcies companys per estar tant units i us portaré al meu cor tota la meva vida. Vull només donar un nom: Dani. Ell ha tingut un valor molt gran en el meu camí. Ha sigut un perfecte company i si tingués que comptar amb una persona per tornar a fer el camino, ell sería l'elegit. Gràcies....
Pels demés companys no tinc paraules per expressar la meva gratitut i el Projecte Solidari 2011 també és d'ells.

Ahir a la tarda, el company Luis Teiro va rebre una trucada de la vice-alcaldessa i diputada autonòmica, la Sra. Paula Prado per dir-li que em rebría avui per exposar-li el meu projecte, a més, amb una nota de premsa, això significa que potser un gran dia.....

Aquest matí ja ha començat a donar els seus fruits. Eren les 11.15h quan he rebut una trucada de "las mañanas de TVE1"...com pot ser? estic al·lucinat!!! un mitjà tant gran per un xicot tant petit com jo!!!!
qui ha sigut qui ha tingut la idea? encara no ho tinc clar......
M'ha comentat que estàn molt interessats en el projecte i durant aquests tres dies que faré el camino fins a Fisterra, em faràn un seguiment acurat del meu repte. Possiblement em faràn una entrevista al mateix Fisterra, sería molt bonic que fos quan el sol es posa i així acabar de donar un final molt màgic.

Seguidament, em anat a la Plaça Obradoiro. En principi, la Montse a aquestes coses de parlar amb la gent no li fan gaire gràcia pero ha vist, com jo, la llum. A davant mateix de l'ajuntament hem vist uns quans periodistes que es congregaven a l'entrada de l'ajuntament com si estiguéssin esperant a algú. Els de la TV Galicia s'han apropat a mí al veure'm la samarreta i m'ha fet la pregunta: "tu eres el del Projecto?" i jo els hi he dit: "Si, si lo soy". Aleshores, han montat la camara i, amb el fons de la catedral de Santiago, m'han fet l'entrevista. Després un xicot amb un micro de la Cadena Ser també ha volgut parlar amb mí. No m'ho crec, que fuerte, que fuerte!!!!
Després, m'ha rebut la vice-alcaldessa i davant de 12 o 13 periodistes, s'ha fet una petita roda de premsa on ella ha explicat que gràcies al projecte solidari aquesta malaltia es podrà conéixer més i concienciar més sobre ella. M'ha fet un bonic regal d'un llibre amb fotografies panoràmiques de la ciutat de Santiago. Hem estat xerrant força estona amb ella i en Luis Teiro, artifec d'aquesta trobada.

Altres mitjans com Antena 3, diferents diaris, etc...també han volgut fer repercusió de tot plegat. Magnific, increïble, encara a aquestes hores (ara son les 18.28h) no estic del tot en aquest món.

I ja per acabar, la cadena Ser m'ha trucat a les 13,30h per fer una entrevista en directe per a tot Galicia. Ufffff! Crec que no necessito ja més, la meva veu ha crescut molt, estic absolutament entregat. Gràcies a tots ells per dedicar-li tant d'interès a tot el que he explicat.

Demà comença les últimes tres etapes fins al final del món, Fisterra. Seràn 3 dies molt emotius on divendres 5 d'agost arribaré al final de tot. Espero veure el sol i amb ell les fulles de l'arbre despullat del Projecte Solidari, encara que serà difícil que això sigui així pero jo ja he fet el que havia de fer. Hem quedaré satisfet de tot plegat.

Etapa 46 entre Santiago de Compostela i Negreira, de 22 kms.
--------------------------------------------------------


SANTIAGO HA ILUMINADO EL CIELO .... QUIERO VOLVER A LA REALIDAD!

Esta crónica solamente explicaré a grandes rasgos lo que ha sucedido concretamente hoy, ya que ayer fue día festivo donde todos los compañeros con quienes hemos hecho el camino nos hemos reunido para celebrar a lo grande la gran conquista que es llegar a Santiago de Compostela finalizando así para la mayoría el Camino. Creo que no hay un momento que pueda destacar ya que todo ha ido in-crecendo y sólo quiero explicar mi emoción, la que he tenido durante el día de hoy.

Ante todo, esta tarde ha sido muy triste la despedida de todos los compañeros con los que tanto hemos pasado estos últimos días. No quisiera destacar a nadie, todo el mundo tiene un valor muy especial. Yo personalmente no creo mucho en el destino, las cosas vienen por algún motivo y creo que se ha producido una magia magnífica entre todos, inborrable. Gracias compañeros por estar tan unidos y os llevaré en mi corazón toda mi vida.

Quiero sólo dar un nombre: Dani. Él ha tenido un valor muy grande en mi camino. Ha sido un perfecto compañero y si tuviera que contar con una persona para volver a hacer el camino, él sería el elegido. Gracias ....
Para los demás compañeros no tengo palabras para expresar mi gratitud y el Proyecto Solidario 2011 también es de ellos.
Ayer por la tarde, el compañero Luis Teira recibió una llamada de la vice-alcaldesa y diputada autonómica, D ª. Paula Prado para decirle que me recibirá hoy para exponerle mi proyecto además con una nota de prensa, esto significa que tal vez será un gran día .....

Esta mañana ya ha empezado a dar sus frutos. Eran las 11.15h cuando he recibido una llamada de "las mañanas de TVE1" ... ¿como puede ser? !estoy alucinado! !!un medio tan grande para un chico tan pequeño como yo!! ¿quien ha tenido la idea? aún no lo tengo claro ......

Me han comentado que están muy interesados ​​en el proyecto y durante estos tres días que voy a hacer el camino hasta Fisterra, me harán un seguimiento cuidadoso de mi reto. Posiblemente me harán una entrevista en el mismo Fisterra, sería muy bonito que fuera cuando el sol se pone y así acabar de dar un final muy mágico.

Seguidamente, me he ido a la Plaza Obradoiro. En principio, a Montse estas cosas de hablar con la gente no le hacen mucha gracia pero ha visto, como yo, la luz. En frente del ayuntamiento hemos visto unos cuantos periodistas que se congregaban en la entrada del ayuntamiento como si estuvieran esperando a alguien. Los de la TV Galicia se han acercado a mí al verme la camiseta y me ha hecho la pregunta: "¿tú eres el del Proyecto?" y yo les he dicho: "Si, si lo soy". Entonces, han montado la camara y, con el fondo de la catedral de Santiago, me han hecho la entrevista. Luego un muchacho con un micro de la Cadena Ser también ha querido hablar conmigo. No me lo creo, !!que Fuerte, que Fuerte!!

Después, me ha recibido la vice-alcaldesa y ante 12 o 13 periodistas, ha hecho una pequeña rueda de prensa donde ella ha explicado que gracias al proyecto solidario esta enfermedad se podrá conocer más y concienciar más sobre ella. Me ha hecho un bonito regalo de un libro con fotografías panorámicas de la ciudad de Santiago. Hemos estado charlando un buen rato con ella y Luis Teira, artífice de este encuentro.

Otros medios como Antena 3, diferentes periódicos, etc ... también han querido hacer repercusión de todo ello. Magnífico, increíble, aunque a estas horas (ahora son las 18.28h) no estoy del todo en este mundo, todavía estoy volando con Santiago.


Y ya para terminar, la cadena Ser me ha llamado a las 13,30 h para hacer una entrevista en directo para todo Galicia. Ufffff! Creo que no necesito ya más, mi voz ha crecido mucho, estoy absolutamente entregado. Gracias a todos ellos para dedicarle tanto interés en todo lo que he explicado.

Mañana comienzan las últimas tres etapas hasta el final del mundo, Fisterra. Serán 3 días muy emotivos donde el viernes 5 de agosto llegaré al final de todo. Espero ver el sol y con él las hojas del árbol antes desnudo del Proyecto Solidario, yo ya he hecho lo que tenía que hacer. Estoy muy satisfecho.


Mañana Etapa 46, entre Santiago de Compostela y Negreira, de 22 kms.

2 comentarios:

  1. Gràcies Lluis! Ja saps el que penso: tot plegat ha estat mutu. Tu també has estat un gran company i els dos hem compartit moments fantàstics. Molta sort amb tot i fins ben aviat! Bon camí!

    Una forta abraçada per la resta de companys de camí. Un fuerte abrazo a tod@s! :)

    ResponderEliminar
  2. Hola Dani tu ja saps el que penso, aixó de aquesta amistat ha sigut el destí de la vida, també m'has aguantat per el tema del Projecte, aixó també es part teva, a sigut fantástic tot plegat, recordaré tota la vida aquest viatge. Espero veure't un dia per tornar a recordar les vivencies del Camino. Estic a Negreira a tant sols 68km de conquerir el final d'aquest repte.

    ResponderEliminar