jueves, 14 de julio de 2011

Etapa 29: Carrión de los Condes - Terradillos de los Templarios (26,6 kms)

14/7/2011
Tram fet en 5 hores, 21 minuts


LA RECTA MÉS LLARGA

Ja estem a la etapa 29 i ens queden 3 per arribar al nostre següent objectiu: LLeó. Ens havien dit que la etapa d'avui era crucial per arribar en bones condicions a la capital, la veritat que després d'haber trepitjat molts kilòmetres tampoc ha sigut alló de lo més bèstia. Tots ens deien de la recta més llarga que té el Camino de Santiago per el Camí Françès, es una d'uns 17 km de pista sense cap gir ni arbres, i si tens la mala sort d'agafar calor, es encara més infernal, la veritat és que per mi, no ha sigut gens dura.

Em sortit a les 6:15h, ja que les monjes del alberg on vem fer nit, obren a partir d'aquesta hora, pero la veritat que va ser tota una experiència ahir nit, on vem tenir una vetllada encara més emotiva, on vam fer una tarda-nit de cançons, xerrada amb video inclós i sopar de germanor. També dir que vem compartir la vetllada amb un grup de deficients psiquics que fan el Camino per troços, chapeau per ells! Vaig explicar el meu projecte a tothom de l'alberg i va rebre una gran acollida, després em van demanar propaganda gràfica i em vaig quedar sense propaganda. Fins que no pugui fer fotocòpies no podré donar més, espero que aquestes jornades abans d'arribar a Lleó pogui fer-ne més. Vem gravar en video la xerrada d'ahir.

Vem sortir de Carrión de los Condes en direcció Calzadilla de la Cueza, sols una cosa, a la recta més llarga del Camino de Santiago no es veu mai el final, 3 hores del meu rellotge sense trobar cap població durant 17km, ho em fet quan encara el sol no feia la seva feina.

Contents per haber superat la tant famosa recta, una anècdota a explicar: durant la seva llargada es passeja una ambulancia de la Creu Roja per assistir els pelegrins amb problemes diversos, calor, ampolles, etc, la millor medecina molta aigua i fer-la molt aviat, es el millor consell.

Al poble de Calzadilla de la Cueza hi ha l'esglesia de San Martín, el seu campanar estar curiosament al cementiri del poble. Ja sols ens quedàven 9 km per arribar a Terradillos de los Templarios on farem nit a l'alberg "Los Templarios". Hem passat pel poble de Ledigos paral.lelament a la carretera en direcció Lleó.

Abans d'entrar al poble de Terradillos de los Templarios,  hem arribat al seu alberg, un lloc inmens, en gespa, picina, etc. Un alberg 5 estrelles peró en un preu més que acceptable. Aquest poblet té la parróquia de San Pedro on es guarda un interessant crucifix del segle XII, tampoc té ajuntament, diguem que avui no podrem apropar-nos a parlar amb l'alcalde.

Demá etapa 30 entre Terradillos de los Templarios i El Burgo Ranero d'uns 30km, la última etapa fins a Lleó d'aquesta llargada.


LA RECTA MÁS LARGA


Ya estamos en la etapa 29 y nos quedan 3 para llegar a nuestro siguiente objetivo León, nos habían dicho que la etapa de hoy era crucial para llegar en buenas condiciones en la capital, la verdad que después de haber pisado muchos kilómetros tampoco ha sido aquello de lo más bestia. Todos nos dicen de la recta más larga que tiene el Camino de Santiago por el Camino Frances, unos 17 km de pista sin giro, ni árboles y si tienes la mala suerte de coger calor es aún más infernal, la verdad que para mí no ha sido nada dura.

He salido a las 6:15, ya que las monjas del albergue donde hicimos noche, abren a partir de esa hora, pero la verdad que fue toda una experiencia ayer noche, donde tuvimos una velada muy emotiva, donde hubo una tarde-noche de canciones, charla con video incluido y cena de hermandad, también decir que hemos compartir la velada con un grupo de deficientes psíquicos que hacen el Camino por trozos, chapeu para ellos. Expliqué mi proyecto a todo el mundo del albergue donde recibió una gran acogida, luego me pidieron propaganda gráfica y me quedé sin propaganda, hasta que no pueda hacer fotocopias no podré dar más, espero estas jornadas antes de que llege a León poder hacer más fotocopias, hemos grabar en video de la charla de ayer.


Hemos salido de Carrión de los Condes en dirección Calzadilla de la Cueza, la recta más larga del Camino de Santiago, la verdad que no se ve nunca el final, 3 horas de mi reloj sin encontrar ninguna población durante 17km , la hemos hecho aún cuando el sol no hacía su trabajo, contentos por haber superado la tan famosa recta, una anécdota a contar, durante su larga recta se pasea una ambulancia de la Cruz Roja para asistir a los peregrinos con problemas diversos, calor, ampollas, etc, la mejor medicina mucha agua y hacerla muy pronto, es el mejor consejo.

El pueblo de Calzadilla de la Cueza se encuentra la iglesia de San Martín, su campanario esta curiosamente en el cementerio del pueblo. Ya sólo nos quedaban 9 km para llegar a Terradillos de los Templarios donde pasaremos la noche en el albergue "Los Templarios". Hemos pasado el pueblo de Ledigos paralelamente a la carretera en dirección León.

En Terradillos de los templarios antes de entrar en su pueblo hemos llegado a su albergue, un lugar inmenso, césped, picina, etc. Un albergue 5 estrellas pero con un precio más que aceptable. Este pueblecito tiene la parroquia de San Pedro que guarda un interesante crucifijo del siglo XII, tampoco tiene ayuntamiento, digamos que hoy no podremos acercarnos a hablar con el alcalde.

Mañana etapa 30 entre Terradillos de los Templarios y El Burgo Ranero de unos 30km, la última etapa hasta León de esta distancia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario