sábado, 16 de julio de 2011

Etapa 31: El Burgo Ranero - Mansilla de las Mulas (18 kms)

16/7/2011
Tram fet en 4 hores, 20 minuts


UNA ETAPA ABURRIDA

Etapa 31: just falten 18 hores perquè es façi realitat un somni que es arribar per la porta gran a LLeó, on finalment haurem arribat a un dels punts més importants d'aquest Camino de Santiago, demà s'acaba tota la meseta castellana que l'hem superada amb un excel.lent, suposo que si hi ha algú que després de tants kilometres arriba aquest punt, es que pot dir que ha aconseguit una gran fita abans de enpendre l'últim tram fins a Santiago de Compostela, sols ens queden 413 km per aconseguir ser "finisher" a Fisterra, les ganes hem fan pensar en el dia que arribi, pero ara mateix queda molt per endavant. Pròxim destí, Lleó a tant sols 18km, endavant Lluis! endavant Projecte Solidari 2011!, el riu va creixent de mica en mica...

Hem sortit de l'alberg amb la satisfacció d'haver dormit plàcidament després de passar una tarda plena d'emocions i de bones noticies com que l'alcalde de El Burgo Ranero hagués fet un pas molt important com a mitjanser entre ell i la Cristina del diari La Crónica de Leon. 

Avui una etapa totalment de tràmit i que ha sigut a més una de les més aburrides desde que vaig començar aquest Camino, l'únic poble que hi ha fins arribar a Mansilla de las Mulas es Reliegos a 12,8km. Una recta totalment plana, sense cap imatge paissatgista, només fer kilòmetres.

Ja a 6km hem arribat a Mansilla de las Mulas, històrica població d'origen romà i de gran importancia durant l'edat mitjana degut a la seva priviligiada situació en la xarxa de camins romans. Fins a comencaments del segle xx es conservà una edificació coneguda com la Casa de los Peregrinos, el poc que quedava d'un dels tres hospitals que antigament oferien acollida als caminants. La vila també conserva part de les muralles del segle XII.

Hem anat a l'Alberg Municipal de Mansilla de las Mulas, no només estem hospedats sinó que m'han obert una porta de cal deu per donar a conéixer el Projecte Solidari 2011 contra la PSP on a part de ser generosos, hospitalaris, encantadors, m'ha fet propaganda de tot tipus, a la recepció han ficat de fons de pantalla una foto als dos ordinadors perqué la gent que vulgui mirar el Projecte ho pugui consultar, com altres coses. 
Vull donar un agraïment molt especial a la Laura Barredo per la gran sensibilitat que m'ha demostrat amb el projecte.

A mitja-tarda a trucat la Cristina del diari La Crónica de León i m'ha fet l'entrevista que sortirà demà al diari de la provincia de Lleó, el segon més visitat de la provincia, a meitat de la comunicació, la Cristina s'ha emocionat ja que l'hi arribat molt al cor. Realment t'arriba molt al fons.

Aquí teniu la web per consultar la entrevista que sortirà demà 17 de Juliol:


Demá  32ª etapa, última d'aquesta 5ª part del Camino de Santiago, entre Mansilla de las Mulas i Lleó de 18 km, on farem dilluns un dia de descans pero també de treball per donar veu als malalts de la Paràlisi Supranuclear Progressiva.
-------------------------------------------------------------------

UNA ETAPA ABURRIDA

Etapa 31: justo faltan 18 horas para que se haga realidad un sueño que es llegar por la puerta grande en León, donde habremos llegado a uno de los puntos más importantes de este Camino de Santiago. Mañana se acaba toda la meseta castellana que la hemos superado con un excelente, supongo que si hay alguien que después de tantos kilómetros llega este punto, se puede decir que ha conseguido un gran logro antes de emprender el último tramo hasta Santiago de Compostela, sólo nos quedan 413 km para conseguir ser "finisher" en Fisterra, las ganas nos hacen pensar en el día que llegue, pero ahora mismo queda mucho por delante. Próximo destino León a tan solo 18km, ¡adelante Luis! ¡adelante Proyecto Solidario 2011! el río va creciendo poco a poco ...

Hemos salido del albergue con la satisfacción de haber dormido plácidamente y después de pasar una tarde llena de emociones y de buenas noticias como que el alcalde de El Burgo Ranero hubiera dado un paso muy importante como mediador entre él y Cristina del diario La Crónica de León.

Hoy una etapa totalmente de trámite y que ha sido además una de las más aburridas desde que empecé este Camino, el único pueblo que hay hasta llegar a Mansilla de las Mulas es Reliegos a 12,8 km. Una recta totalmente plana, sin ninguna imagen paisajista, sólo hacer kilómetros.

Ya a 6km hemos llegado a Mansilla de las Mulas, histórica población de origen romano y de gran importancia durante la Edad Media debido a su privilegiada situación en la red de caminos romanos. Hasta comienzos del siglo XX se conservó una edificación conocida como la Casa de los Peregrinos, lo poco que quedaba de uno de los tres hospitales que antiguamente ofrecían acogida a los caminantes. La villa también conserva parte de las murallas del siglo XII.

Hemos ido al Albergue Municipal de Mansilla de las Mulas, no sólo estamos hospedados sino que me han abierto las puertas para dar a conocer el Proyecto Solidario 2011 contra la PSP donde a parte de ser generosos, hospitalarios, encantadores, me ha hecho propaganda de todo tipo, en la recepción, en los dos ordenadores que hay para consultar, han metido de fondo de pantalla una foto mía con la pancarta para que la gente que quiera ver el Proyecto pueda consultar, como otras cosas.
Quiero dar un agradecimiento muy especial a Laura Barreda por la gran sensibilidad que me ha demostrado con el proyecto.

A media-tarde a llamado Cristina del diario La Crónica de León y me ha hecho la entrevista que saldrá mañana en el diario de la provincia de León, el segundo más visitado de la provincia, a mitad de la comunicación, Cristina se ha emocionado ya que le ha llegado al corazón. Realmente te llega muy al fondo.

Aquí tenéis la web para consultar la entrevista que saldrá mañana 17 de Julio:

http://www.la-cronica.net/

Mañana 32 ª etapa, última de esta 5 ª parte del Camino de Santiago, entre Mansilla de las Mulas y León de 18 km, donde haremos el lunes un día de descanso pero también de trabajo para dar voz a los enfermos de la parálisis supranuclear progresiva.


No hay comentarios:

Publicar un comentario