domingo, 26 de junio de 2011

Etapa 13: Zaragoza - Torres de Berrellén (20kms)

26/06/2011
Tram fet en quatre hores, 23 minuts


TRISTOR I ENYORANÇA

Avui ha sigut un dia que no ha vingut gaire de gust caminar. La Montse, després de passar un gran cap de setmana a Saragossa, ha hagut de marxar cap a Cerdanyola. Ara si que ja no ens veurem fin al final, quan arribi a Fisterra, la primera setmana del mes d'agost. Tinc tristor i enyorança per tot plegat, pero per una altra banda avui començem la tercera part del camí de Sant Jaume. Hem deixat Catalunya i estem a punt de deixar l'Aragó, tot fent camí cap a Logroño.

Es Diumenge. Es un d'aquells dies en el que tot està molt parat, es una combinació entre migdiada i atontament pero amb la missió de tirar endavant per aconsseguir una altra fita.

A les 7h hem sortit de l'alberg. Recomenem a tothom aquest alberg, el que vingui a Saragossa, està considerat el tercer millor alberg del món i realment s'ho val. Hem sortit en direcció al riu Ebre i sempre seguint la seva vorera hem arribat al Parque Deportivo del Ebro on ens hem despedit de la Montse, ella en direcció Estación Delicias i jo en direcció Monzalbarba.

Una vegada sortits de Saragossa, hem agafat una carretera asfaltada durant 8 kms fins al poble de Monzalbarba. Tot el paisatge torna a ser de conrreu per tot arreu. El poble no té res d'important, destaca solsament la construcció del campanar estil mudejar.
Sortim del poble per pista de terra. Les senyalitzacions del camí son molt standars, pero no les necessito gaire ja que des de lluny veiem el següent poble. En aquesta zona els pobles estàn molt aprop, ja no tenim que fer grans distàncies per anar d'un poble a l'altra. Propera parada Sobradiel, i finalment Torres de Berrellén, el punt final d'aquesta etapa.

Tornem a retrovar-nos amb en Dani a Sobradiel i fem camí junts fins al final. En arribar a Torres de Berrellén anem al Bar Orrea on ens donaràn les claus de l'alberg. Ens registrem i ens posen el següent segell a la credencial. El noi del bar ens acompanya tot xino-xano cap a l'alberg. Allà ens trovem a en Caos (Carlos), un senyor belga de 63 anys que fa el camí de Sant Jaume des de Montserrat fins a Logroño. Aquest home es un expert en el camí de Sant Jaume, ja que l'ha fet unes quantes vegades.

L'alberg està a l'edifici de la ludoteca. Està molt bé i els matalassos son molt còmodes, podrem descansar molt bé. Hem anat a dinar l'entrepà que em vaig preparar ahir i aquesta tarda relax, tot esperant l'etapa de demà on arribarem a Luceni, a 20 kms.

Avui aquí es Corpus i es veu a la gent fent ofrenes a verges que han tret al carrer i el més curiós, les portes metàliques que serveixen per tancar els toros en les festes locals.

-----------------------------------------

TRISTEZA Y AÑORANZA

Hoy ha sido un día que no ha venido muy de gusto andar. La Montse, después de pasar un gran fin de semana en Zaragoza, ha tenido que marchase de vuelta a casa, a Cerdanyola. Ahora si que ya no nos veremos hasta el final, cuando llegue a Fisterra, la primera semana del mes de agosto. Tengo tristeza y añoranza por esto, pero por otro lado hoy empezamos la tercera parte del camino de Santiago. Hemos dejado Cataluña y estamos a punto de dejar Aragón, haciendo camino hacia Logroño.

Es Domingo. Es uno de esos días en lo que todo está muy parado, es una combinación entre siesta y atontamiento pero con la misión de seguir adelante para conseguir otra etapa.

A las 7h hemos salido del albergue. Recomendamos a todos este albergue, los que vengan a Zaragoza, está considerado el tercer mejor albergue del mundo y realmente lo vale. Hemos salido en dirección al río Ebro y siempre siguiendo su curso hemos llegado al Parque Deportivo del Ebro. Allí nos hemos despedido de Montse, ella se ha ido en dirección Estación Delicias y yo en dirección Monzalbarba.

Una vez salidos de Zaragoza, hemos tomado una carretera asfaltada durante 8 kms hasta el pueblo de Monzalbarba. Todo el paisaje vuelve a ser de cultivo por todas partes. El pueblo no tiene nada de particular, destaca solamente la construcción del campanario estilo mudejar.

Salimos del pueblo por pista de tierra. Las señalizaciones del camino son muy standars, pero no las necesito ya que desde lejos vemos el siguiente pueblo. En esta zona los pueblos están muy cerca, ya no tenemos que hacer grandes distancias para ir de un pueblo a otro. Próxima parada Sobradiel, y finalmente Torres de Berrellén, el punto final de esta etapa.

Volvemos a encontrarnos con Dani en Sobradiel y hacemos camino juntos hasta el final. Al llegar a Torres de Berrellén vamos al Bar Orres donde nos darán las llaves del albergue. Nos registramos y nos ponen el siguiente sello en la credencial. El chico del bar nos acompaña tranquilamente hacia el albergue. Allí nos encontramos con Caos (Carlos), un señor belga de 63 años que hace el Camino de Santiago desde Montserrat hasta Logroño. Este hombre es un experto en el camino, ya lo ha hecho varias veces.

El albergue está en el edificio de la ludoteca.
Está muy bien y los colchones son muy cómodos, podremos descansar adecuadamente. Hemos ido a comer el bocadillo que me preparé ayer y esta tarde relax, esperando la etapa de mañana donde llegaremos a Luceni, a 20 kms.

Hoy aquí se Corpus y se ve a la gente haciendo ofrendas a vírgenes que han sacado a la calle y lo más curioso, las puertas metálicas que hay por todo el pueblo, que sirven para hacer los encierros de toros en las fiestas locales.


No hay comentarios:

Publicar un comentario