lunes, 20 de junio de 2011

Etapa 9: Candasnos - Bujaraloz (22kms)

21/06/2011

HIPNOTITZAT

Eren les 6 en punt i em deixat la pensió El Pilar per fer els poc més de 22 kms que separen Candasnos de Bujaraloz, la capital de Los Monegros, ja a la provincia de Zaragoza. La nit no ha sigut gaire positiva, feia molta calor i no ens ha ajudat a descansar massa.

Em sortit de Candasnos i hem agafat una pista paral·lela a la carretera , tot molt tranquil. A la llunyania veiem un lloc de venda de fruita juntament amb un cotxe, el conductor a dins, sobadíssim.

De cop i volta veiem al Dani mirant per on tenim que passar. Sembla ser que no podem passar per una finca i ja que està tota vallada, no pot ser i tenim que baixar per un sender estret ple de fang, no m'ho crec, estem atravessant terra i aigua.

Desprès de quasi dos hores de trajecte, entrem al poble de Peñalba, on haviem de de passar la nit ahir, pero degut a que no teniem lloc on dormir, vem decidir aturar-nos a Candasnos.

Peñalba es coneguda per ser el poble de l'escalador que va morir tràgicament quan pujaba a l'Himalaia. Va ser una notícia que va arribar arreu del món. La seva vida va acabar molt lluny de casa.

Sortim de Peñalba i fem una pujada d'un parell de kilòmetres fins que arribem a un altiplà. Veiem en un rètol: RAVE MUSIC FESTIVAL a 10 kms, home! el conegudíssim festival tecno, anirem a ballar una mica!!

Ja el sol comença a fer la seva feina. Ja fa molta calor i agafem una recta asfaltada, i vinga 30 minuts tot recte. Al final podem veure, encara lluny, una zona molt àrida.

Un canvi radical. Encara em queda una mica per Bujaraloz i em queda mitja botella d'aigua, em fa una mica de por el que veiem. De cop i volta, de lluny apareixen les siluetes de la parella de Caldes, pero molt lluny encara de nosaltres, a uns 3 kms.

Aquí les distàncies totes son iguals pero si girem a la dreta, vinga una altra recta, 1 hora, una hora 20. Estic hipnotitzat, tot és igual. Una química estranya ens fa equivocar 75 metres, hem perdut el nord, ja no veiem les marques, sols un tractor que ens avisa que ens em equivocat de direcció.

Agafem el camí correcte i una altra recta 40 minuts més pel mateix camí hipnòtic, entre la calor, les rectes, els tractors inmensos, i la poca educació dels conductors que van a tot drap escupin pols amb la velocitat dels seus vehicles.

Veiem per fí Bujaraloz, trigaré encara 30 minuts en arribar al poble. Tot el que es veu després és realment el desert, on trepitjarem demà amb l'etapa de 37 ksm de Bujaraloz a Pina de Ebro.

Hem arribat a l'hostal Las Salinas, pendre una cerveseta i explicar la PSP a la gent de l'hostal . Aquesta tarda ens aproparem a l'ajuntament a fer el mateix, a veure si podem parlar amb l'alcalde, aviam si podem parlar amb alguna persona de l'àmbit públic. La veritat es que no hem tingut gaire sort ja que l'alcade per les tardes no treballa.

----------------------------------------------

HIPNOTIZADO

Eran las 6 en punto de la mañana i hemos dejado la pensión El Pilar para hacer los 22 kms que separan Candasnos de Bujaraloz, la capital de Los Monegros, en la provincia de Zaragoza. La noche no ha sido muy positiva, hacia mucha calor y esto no ha ayudado a descansar bien.

Hemos salido de Candasnos y hemos cojido una pista paralela a la carretera , todo muy tranquilo. En la distancia vemos un lugar de venta de fruta juntament con un coche, el conductor dentro, sobadísimo.

De repente vemos a Dani mirando por donde tenemos que pasar. Perece que no podremos pasar por una finca, está toda vallada y tenemos que bajar por un sendero estrecho lleno de barro, no me lo puedo creer, estoy atravesando barro, agua.

Después de casi dos horas de trayecto, entramos en el pueblo de Peñalba, donde en principio debíamos pasar la noche ayer pero debido a que no teniamos donde dormir, decidimos para en Candasnos.

Peñalba es conocida por ser el pueblo del escalador que murió tragicamente cuando ascendia el Himalaya, de esto hace un año, creo. Fué una noticia que dió la vuelta al mundo. Su vida acabó muy lejos de casa.

Salimos de Peñalba y hacemos una subida de un par de kilometros hasta que llegamos a una esplanada. Vemos un anuncio: RAVE MUSIC FESTIVAL a 10 kms, ¡hombre! el conocidísimo festival tecno, iremos a bailar una poco!!

El sol empieza a hacer su labor. ya hace mucha calor y cojemos otra recta asfaltada, y, venga, vinga 30 minutos todo recto. Al final podemos ver, todavía lejos, una zona muy árida.

Un cambio radical. Todavía me queda un poco para Bujaraloz y solo me queda media botella de agua, me da un poco de miedo lo que vemos delantes nuestro. De repente, a lo lejos aparecen las siluetas de la pareja de Caldes, pero muy lejos todavía de nosotros, a unos 3 kms.

Aquí las distancias todas son iguales pero si giramos a la derecha, ooootra recta, 1 hora, 1 hora 20 minutos. Estoy hipnotizado, todo és igual. Una química extraña nos hace equivocar 75 metros, hemos perdido el norte, ja no vemos las marcas, solo un tractor que nos avisa que nos hemos equivocado de dirección.

Cojemos el camino correcto y oooootra recta de 40 minutos más por el mismo camino hipnótico, entre la calor, las rectas, los tractores inmensos, y la poca educación de los conductores que van a todo trapo escupiendo polvo con la velocidad de sus vehículos.

Vemos por fín Bujaraloz. Tardaré todavía 30 minutos en llegar al pueblo. Todo lo que se ve después es desierto real, que pisaremos mañana en la etapa de 37 kilometros de Bujaraloz a Pina de Ebro.

Hemos llegado al hostal Las Salinas, hemos tomado una cervezita y hemos explicado la PSP a la gente del hostal . Esta tarde nos acercaremos al ayuntamiento a hacer lo mismo, a ver si podemos hablar con el alcalde, a ver si podemos hablar con alguien del ámbito público. La verdad es que no hemos tenido demasiada suerte ya que el alcalde por las tardes, no trabaja.

No hay comentarios:

Publicar un comentario