martes, 14 de junio de 2011

ETAPA 3: Jorba - Cervera (30 kms)

14/06/2011


CRONICA DIA 3 ( LA SEGARRA - EN RECORD DE " LA PILAR")

Ja he acabat l'etapa 3 de Jorba a Cervera, avui ja he trepitjat per primer cop la provincia de LLeida i també la comarca de la Segarra. Avui es un dels dies que em venen més records al meu cap, al pensar que trepitjo la terra de la meva mare "La Pilar", el poble on va néixer es Iborra, molt aprop de Torà del Riubregos, una petita localitat al nord de la Segarra. Sé que tinc una extranya sensació, ja que em trobo constanment acompanyat al meu costat amb ella i em ve al cap quant passo per aquests camps de blat totalment secs, les anècdotes de la mare que sempre m'explicava que de petita anaven a buscar aigua a la font o anaven a agafar nius d'ocells, els balls de festa major on era tant feliç ballant al costat del pare al ritme de una orquesta a les nits d'estiu. Encara puc recordar les fotos on ella de jove feia de bona minyona pero alhora un xic entremaliada, com tots els que em sigut petits. Em trobo molt feliç de compartir el Camí de Sant Jaume amb l'esperit d'ella, aquest dia el portaré molt alfons del meu cor.

La jornada d'avui l'he començada a les 6:30 del matí i he arribat a Cervera passades les 13:30 (7 hores 07 minuts de marxa), el recorregut ha sigut un petit exemple de les següents etapes que em trobaré (molt poc sender molt d'asfalt i també pistes de terra) així es el camí del pelegrí. He pujat "LA PANADELLA", qui no s'ha parat algún cop a posar benzina o esmorçar al bar del hotel Bayona, o les mítiques cintes de cassete que encara venen de souvenirs als camioners que es paren (de Manolo Escobar, los Chunguitos i les cintes de l'Eugenio).
Una vegada sortint de la Panadella he passat per fì, per pista de terra i alguns senders enmig de camps de blat. He passat pobles com Santa Maria del Camí, Porquerisses, Pallarols, sant Antolí i Vilanova, Hostalets, Sant Pere de Arquells, Vergós fins arribar a Cervera, capital de la Segarra, a tots aquest pobles hi ha sempre representacions a les seves petites esglésies del apostol Sant Jaume juntament amb les inconfusibles petxines.

Aquesta tarda descansaré força, tot recordant la calor intensa que m'ha acompanyat, visitant racons de Cervera, fer propaganda a les monges del alberg on estic hospedat i anar a dormir per fer la 4 etapa (Cervera - Castellnou de Seana), aquesta etapa d'avui és en record a "La Pilar".

Avui no he pogut penjar cap foto, ja que on estic conectat no m'han deixat, i tampoc no vull cap problema, tinc un munt de fotos quan arribi a casa ja faré un passi per a tohom. faré el que pugui per penjar les fotos, pero si em deixen esclar.


CRONICA DIA 3 ( LA SEGARRA - EN RECUERDO DE "LA PILAR")

Ya hemos terminado la tercera etapa de (Jorba en Cervera), hoy ya he pisado por primera vez la provincia de Lleida y también la comarca de la Segarra, hoy es uno de los días que me vienen muchos recuerdos en mi cabeza, al pensar que piso la tierra de mi madre "Pilar", el pueblo donde nació es Iborra, muy cerca de Torà del Riubregos, una pequeña localidad al norte de la Segarra. Sé que tengo una extraña sensación, ya que me encuentro constantemente acompañado a mi lado con ella y me viene a la cabeza cuando paso por estos campos de trigo totalmente secos, las anécdotas de mi madre que siempre me contaba que de pequeña iban a buscar agua a la fuente o iban a coger nidos de pájaros, los bailes de fiesta mayor donde era tan feliz bailando junto a mi padre al ritmo de una orquesta en las noches de verano. Todavía puedo recordar las fotos donde ella de joven hacía de buena joven pero a la vez un poco traviesa, como todos los que hemos sido pequeños. Me encuentro muy feliz de compartir el Camino de Santiago con el espíritu de ella, ese día lo llevaré muy adentro de mi corazón.

La jornada de hoy la he empezado a las 6:30 de la mañana y he llegado a Cervera pasadas las 13:30 (7 horas 07 minutos) de marcha, el recorrido ha sido un pequeño ejemplo de las siguientes etapas que tendrè (muy poco senderos, muy de asfalto y también pistas de tierra) asi es el camino del Pelegríno, hemos subido "La Panadella", quien no se ha parado alguna vez a poner gasolina o desayunar en el bar del hotel Bayona, o las miticas cintas de cassete que aún venden de souvenirs a los camioneros que se paran de (Manolo Escobar, los Chunguitos y las cintas del Eugenio). Una vez saliendo de la Panadella he pasado por fin, por pista de tierra y algunos senderos en medio de campos de trigo. He pasado pueblos como Santa María del Camí, Porquerisses, Pallarols, Sant Antolí i Vilanova, Hostalets, Sant Pere de Arquells, Vergós hasta llegar a Cervera, capital de la Segarra, en todos estos pueblos hay siempre representaciones en sus pequeñas iglesias del apostol Santiago junto con las inconfundibles conchas.

Esta tarde descansaremos mucho, recordando el calor intenso que me ha acompañado, visitando rincones de Cervera, hacer propaganda a las monjas del albergue donde estoy hospedado y acostarse para hacer la cuarta etapa (Cervera - Castellnou de Seana), esta etapa de hoy es en recuerdo de "Pilar". Hoy no he podido colgar ninguna foto, ya que donde estoy conectado no me han dejado, y tampoco quiero ningún problema, tengo un montón de fotos que después haremos un pase para todo el mundo. haré lo que pueda para colgar las fotos, pero si me dejan claro.

1 comentario: