domingo, 12 de junio de 2011

UN INICI MEMORABLE Etapa 1: Cerdanyola Vallès - Montserrat

Avui he començat l'aventura....Eren les 5 AM quan he sortit de casa....


Tothom estava dormint menys uns angelets caiguts del cel que m'han rebut amb els braços oberts.
En la llunyania he vist dues torxes i una gent que no he reconegut en un primer moment. A mida que m'anava apropant els he reconegut. En Carlos, Aida, Mar, Berta, Mª Angeles, Pedro, Laura, Angel, Pol i en Dani. En Jordi m'ha trucat desde algun lloc del metro en les entranyes de la ciutat. I també Cristina i Lidia que encara que no podien ser-hi personalment ho estaven en esperit.
No m'ho esperava. Eren les 5 de la matinada, i ells allà!
Entre tots, m'han regalat un bordón gravat amb el nom de tots els meus amics. Un regal preciós i de innestimable valor per a mí, precedit d'un escrit magistral que en Carlos ha recitat amb el fons musical de Gladiator Se'm posava "gallina de piel".


També m'han regalat un sac amb tots els desitjos dels meus amics a dins. No tinc paraules per descriure el moment, sempre quedarà en la meva memòria. Gràcies a tots per fer-me sentir tant ple i tant fort per iniciar aquesta experiència.


I quedava una sorpresa més....en Pablo, Pablito, el meu amic i company de tantes i tantes curses de muntanya, ha baixat expressament de Berga per fer la primera etapa amb mí.....ufff moltes emocions!

Després de despedir-me de cadascú d'ells he iniciat el meu viatge de no retorn (metafòricament parlant, esclar).

En Pablo i jo hem passat per Rubí, Terrassa i ja em començat a trepitjar terra. Quin plaer, l'asfalt es terrible pels peus. Pero enlloc de trovar-nos un camí en condicions, ens hem trovat un GR-96, sense netejar de folleraca ni d'esbarsers, pertant, els meus braços i les meves cames han quedat fetes com un sant cristo...


Al migdia, ha fet moltíssima calor, era insuportable, haviem de beure molta aigua i quan trovavem fonts, ens hi fotiem de cap per refrescar-nos. Sort d'això que si no....
Quan quasi arribavem a Monistrol m'he creuat amb en Jaume "escopinyes". Un home de 67 anys que ha fet dos cops (aquests últims dos anys) la Marathon des Sables, una cursa pel desert. L'he trovat tant panxo tornant de Montserrat caminant i cap a casa (a Sabadell), Vaja tio!



Després de dinar a la plaça de Monistrol amb la Montse, i descansar 5 minuts en un banc, hem iniciat la pujada a la muntanya.
Aquesta ha sigut molt pesada per la calor i no s'acabava mai...pero s'ha acabat. Em fet la primera etapa en 12 hores i 4 minuts (52 kms), no està malament....

A l'alberg del pelegrí m'han atès molt bé, els hi explicat el perquè d'aquest projecte i els hi he donat uns fulls informatius.

Ara mateix sóc l'únic pelegrí que hi ha a la planta. Ara soparé i a dormir, que tinc son! BONA NIT!

Hoy he empezado mi aventura....Eran las 5AM cuando he salido de casa....

Todo el mundo dormía menos unos ángeles caídos del cielo que me han recibido con los brazos abiertos.
En la distancia he visto dos antorchas que iluminaban la noche y un grupo de gente que no he reconocido a primera vista, Conforme me iba acercando los he reconocido. Eran Carlos, Aida, Mar, Berta, Mª Ángeles, Pedro, Laura, Angel, Pol y Dani. Jordi me ha llamado por el movil desde algún tunel del metro en las entrañas de la ciudad. Y aunque físicamente no estaban Cristina y Lidia, sé que estaban allí en espíritu.
No me lo esperaba, Eran las 5 de la madrugada y ellos estaban allí!
Entre todos, me han regalado un bastón típico del pelegrino con el nombre grabado de todos mis amigos, todos. Un regalo precioso y de inestimable valor para mí, precedido de un escrito magistral creado por Carlos que lo ha leído en vos alta con el fondo musical de Gradiator. Se me ha puesto la piel de gallina. Además también me han entregado, dentro de un saco, escritos con todos los mejores deseos y ánimos de todos mis amigos. No tengo palabras para describir lo que he sentido hoy, siempre quedará en mi memoria. Gracias a todos por hacerme sentir tan lleno y tan fuerte para iniciar esta experiencia.

Pero quedaba una sorpresa más...Pablo, mi amigo y compañero de tantas carreras de montaña ha bajado expresamente de Berga para hacer la primera etapa conmigo. 

Me he despedido de todos y he iniciado mi viaje sin retorno, al que era.

Hemos pasado por Rubí, Terrassa y por fín hemos empezado a pisar tierra. Qué bien! el asfalto es horrible para los pies.
Pero nos quedaba un camino muy duro por delante, sobretodo porque no habien acondicionado el GR96 y estaba lleno de hierbajos y zarzas, mis brazos y piernas han quedado hechas un cristo....
Al mediodia ha hecho muchísima calor, era insoportable. Cuando encontrábamos una fuente nos remojábamos como dos pollos. Suerte de ellas que si no....
Cuando hemos llegado a Monistrol me he cruzado con Jaume, un hombre de 67 años que ha hecho dos veces el Marathon de Sables, un super-hombre.

Después de comer en Monistrol con Montse, nos hemos estirado en los bancos de la plaza para descansar 5 minutos, nos quedaba lo más duro, la subida a la montaña.
Se ha hecho muy largo y pesado por la calor, pero lo hemos conseguido. He hecho mi primera etapa (52 kms) en 12 horas 4 minutos. No está mal!

He llegado al albergue del Pelegrino, me he duchado y he explicado el proyecto a la secretaria del mossen. Le he dado también unas hojas informativas del proyecto y de la PSP.

Ahora mismo, estoy solo en el albergue. Me voy a cenar y a dormir que tengo sueño...BUENAS NOCHES!

No hay comentarios:

Publicar un comentario